Uppsägning

Vid en uppsägning av kontraktet är det tre hela kalendermånaders uppsägningstid som gäller. Kontakta ditt områdes kontaktperson för att meddela din uppsägning, då skickas en digital uppsägningsblankett som signeras med Bank-id. Efter bekräftad uppsägning publiceras lägenheten på HomeQ. Då ska hyresgästen vara redo att visa lägenheten för utvalda sökande. Efter att ny hyresgäst skrivit kontrakt [...]

Uppsägning2024-11-22T10:04:28+01:00

Internbyte

Internbyte inom beståndet är möjligt att genomföra. Vi hanterar dessa enligt dokumentet här.

Internbyte2024-12-03T14:54:35+01:00

Lägenhetsbyte

Du ska ha bott i din lägenhet i minst 1 år för att få byta. Lägenhetsbyte godkänns endast om du har beaktansvärda skäl, t.ex. ändrade familjeförhållanden, väsentligt ändrad ekonomisk situation eller arbete/studier på annan ort. Läs mer om riktlinjerna här. För att ansöka som lägenhetsbyte kontaktar du ditt områdes kontaktperson för att få länk till [...]

Lägenhetsbyte2024-12-03T14:53:04+01:00

Andrahandsuthyrning

Andrahandsuthyrning godkänns endast om du har beaktansvärda skäl, t.ex. samboprövning, tillfälliga studier eller arbete på annat ort. Läs mer om riktlinjerna här. För att ansöka som andrahandsuthyrning kontaktar du ditt områdes kontaktperson för att få länk till den webbportal där ärendena hanteras. Det är du som förstahandshyresgäst som ansvarar för att hyran blir betald och [...]

Andrahandsuthyrning2024-12-03T14:53:35+01:00
Till toppen