(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.data-privacy-src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','https://www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-35100096-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');

Uppsägning

Vid en uppsägning av kontraktet är det tre hela kalendermånaders uppsägningstid som gäller. Kontakta ditt områdes kontaktperson för att meddela din uppsägning, då skickas en digital uppsägningsblankett som signeras med Bank-id. Efter bekräftad uppsägning publiceras lägenheten på HomeQ. Då ska hyresgästen vara redo att visa lägenheten för utvalda sökande. Efter att ny hyresgäst skrivit kontrakt [...]

Uppsägning2024-11-22T10:04:28+01:00

Internbyte

Internbyte inom beståndet är möjligt att genomföra. Vi hanterar dessa enligt dokumentet här.

Internbyte2024-12-03T14:54:35+01:00

Lägenhetsbyte

Du ska ha bott i din lägenhet i minst 1 år för att få byta. Lägenhetsbyte godkänns endast om du har beaktansvärda skäl, t.ex. ändrade familjeförhållanden, väsentligt ändrad ekonomisk situation eller arbete/studier på annan ort. Läs mer om riktlinjerna här. För att ansöka som lägenhetsbyte kontaktar du ditt områdes kontaktperson för att få länk till [...]

Lägenhetsbyte2025-02-10T10:39:07+01:00

Andrahandsuthyrning

Andrahandsuthyrning godkänns endast om du har beaktansvärda skäl, t.ex. samboprövning, tillfälliga studier eller arbete på annat ort. Läs mer om riktlinjerna här. För att ansöka som andrahandsuthyrning kontaktar du ditt områdes kontaktperson för att få länk till den webbportal där ärendena hanteras. Det är du som förstahandshyresgäst som ansvarar för att hyran blir betald och [...]

Andrahandsuthyrning2025-02-10T10:39:33+01:00

Hyra

Att betala hyra är enkelt och smidigt. Välj den metod som passar dig bäst, via internet, autogiro eller med förtryckt avi på post eller bank. Så betalar du Vid betalning över internet så anger du OCR-numret som du finner längst ner på din hyresavi. Vid betalning via autogiro dras hyran automatiskt ifrån ditt konto sista [...]

Hyra2024-04-23T09:09:49+02:00

Sköt om din bostad

Att bo och leva innebär naturligtvis ett normalt slitage. Men på Trollängen ställer vi ändå krav på att du ska ta väl hand om din lägenhet. Här följer ett antal riktlinjer: Väggar Rengör smutsiga väggar med ljummet vatten och milt rengöringsmedel. Vid besiktning i samband med avflyttning ses väggarna över, så tänk på att många [...]

Sköt om din bostad2024-04-23T09:10:10+02:00

Temperatur i lägenheten

Ett skönt inomhusklimat ger livskvalitet, det vet vi på Trollängen. Låt oss berätta några ord om hur vi styr värmen i din bostad. Temperaturen styrs automatiskt och ska helst ligga mellan 20 och 21 grader. På elementen sitter en termostatventil som känner av temperaturen i lägenheten. När den är uppe i 20 grader så stryps [...]

Temperatur i lägenheten2024-04-23T09:10:28+02:00

Trivselregler

Vi har alla olika livsstilar och skilda vanor. För att trivas i området måste de boende ta hänsyn till varandra, prata med varandra och acceptera varandras olikheter. Alla har samma rättigheter och skyldigheter. Nedan följer några riktlinjer för att vi ska trivas bra tillsammans: Mellan kl. 22 och kl. 08 ska ljudnivån vara väldigt låg. [...]

Trivselregler2024-04-23T09:10:42+02:00

Ändrade hyresförhållanden

Andrahandsuthyrning Behöver du hyra ut din lägenhet under en tid? Kontakta Hanna för att få blanketten som måste fyllas i. Tänk på: Som förstahandshyresgäst är det du som ansvarar för att hyran blir betald och att lägenheten och förpliktelser sköts enligt hyresavtalet. Kontrollera alltid den tänkta andrahandshyresgästen. Ta reda på arbetsförhållanden och inkomster. Du kan [...]

Ändrade hyresförhållanden2024-04-23T09:10:57+02:00
Till toppen